Zdrowa dieta dziecka

Dziecko potrzebuje dużo więcej składników odżywczych i witamin niż dorosły, ponieważ cały czas intensywnie rośnie i się rozwija. Rodzice najczęściej starają się jak mogą, aby dziecko jadło zdrowe i wartościowe produkty, ale często nie posiadają wystarczającej wiedzy, o tym czego potrzebuje ich maluch. Dieta dziecka jest również uzależniona od wieku i stylu życia jaki prowadzi. Jednak są pewne grupy produktów, które powinny znaleźć się w jadłospisie każdego malucha.

1. Nabiał

nabiałNabiał i wszelkie jego przetwory są niezbędne dla dzieci, ponieważ są wspaniałym źródłem wapnia. Najlepszym napojem dla dziecka jest mleko, ale może być podane w formie kakao. Dobrze sprawdzają się też produkty mleczne fermentowane tj. kefir, jogurt naturalny czy maślanka. Taki produkty zawierają oprócz wapnia wiele bakterii probiotycznych, które doskonale wpływają na układ trawienny o odporność dziecka.

2. Chleb i kasze

pieczywoWęglowodany zawarte w kaszy i pieczywie są potrzebne, gdyż dają dzieciom energię. Dziennie maluchy powinny spożywać pięć porcji, czyli węglowodany do każdego posiłku. Aby spożywane posiłki były zdrowsze, warto wybierać pieczywo ciemne czy bułki orkiszowe, a do obiadu kaszę gryczaną lub brązowy ryż. Na śniadanie dobrym pomysłem są płatki zbożowe, owsiane lub kaszka manna.

3. Mięso

mięsoMięso zawiera białka, czyli główny budulec mięśni i wielu innych tkanek. Dzieci potrzebują zwłaszcza białka zwierzęcego, a doskonałym jego źródłem są mięso, jaja, mleko i jego przetwory. Zwłaszcza jajka powinny być podawane kilka razy w tygodniu, gdyż zawierają prócz białka, żelazo i witaminę E. Najzdrowszą postacią mięsa jest to ugotowane.

4. Warzywa i owoce

warzywa i owoceO tym wiedza chyba wszyscy rodzice – warzywa i owoce dostarczają niezbędnych dla zdrowego rozwoju mikroelementów i witamin. Dzieci powinny zjadać codziennie pięć porcji warzyw i owoców. Najlepiej spożywać je na surowo, ale możemy również podawać warzywa grillowane, zapiekane czy gotowane na parze.

5. Oleje i ryby

rybaZamiast mięsa warto raz lub dwa razy w tygodniu podać dziecku na obiad rybę przygotowaną w piekarniku lub na parze. Ryby są bogate w kwasy omega-3, które niezbędne są dla rozwoju mózgu i odporności. Ponadto musimy pamiętać, aby w diecie dziecka nie zabrakło olejów, bogatych w nienasycone kwasy tłuszczowe i witaminy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

You may use these HTML tags and attributes:

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>